tisdag, januari 13, 2009

when bad things happen to good people

Igår var en typisk when bad things happen to good people-dag. Idag var något bättre. Det började sjukt jobbigt med att kvinnan fortfarande vägrade lämna tillbaka mina pengar. Tvärtom tyckte hon att jag skulle vara glad för att hon planerar att lämna tillbaka pengarna till månadsskiftet. Mina pengar. Som hon har haft sedan den andre. En typisk when bad things happen to good people-incident.

Sedan kom en räddande ängel (dvs. några vänners vän) och erbjöd mig att hyra en lägenhet i Bromma. Hon frågade. Och jag sa ja(!). Det känns mycket bra (behöver jag säga att den här personen inte avkrävde mig någon märklig depositionssumma flera veckor innan jag flyttar in). Sedan hittade jag mitt borttappade Cinemateket-kort. Dessutom kommer Kristin snart över på Gossip Girl-kväll. En typisk when good things happen to good people.

Ångesten över min forskningsrapport som ska in på fredag är dock högst befintlig. Jag har inte direkt prioriterat skolarbetet de här krisdagarna. Det kommer bli två sjukt hårda pluggdagar på onsdag och torsdag.

Dagens låt: Lady GaGa - Poker Face
(jag försöker verkligen att inte tycka om den, men den är onekligen galet catchy.)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar mamamamamammama ma poker face!!

/ london bruttan ;)