lördag, januari 03, 2009

hejdå 2008/hej 2009

Med anledning av en blogglucka på tre dagar skulle man kunna tro att inget av intresse har hänt i mitt liv på tre dagar, men självklart förstår ni att bloggluckan beror på en frenetisk aktivitet i er favoritbloggares liv.

Nyårsafton var fest, festligare, festligast. Att se fyrverkerierna över Stockholmshorisonten eldade på min redan glödande Stockholmspepp. Nyårsdagen ägnades utöver att se ett Vänner-maraton åt att kolla på bostad inför min stundande flytt. Jag kunde snabbt konstatera att jag aldrig skulle bli inneboende (varken hos 82-åriga författar-Bianca eller i barnrummet hos Paula) och tackade med desperation i rösten ja till en svindyr lägenhet på Södermalm. Jag har att se fram emot en vår i trasiga kläder, drickandes kranvatten och ätandes eldorado-nudlar. Detta dock i en mycket fin lägenhet (kom och hälsa på!).

Nu tillbaka i Göteborg är jag busy, busy, busy med att Risky Business-dansa till That's not my name av The Ting Tings och överväga om den är värdig att få vara på en lista över de bästa låtarna 2008.

Dagens låt: The Ting Tings - That's not my name
"they call me 'quiet',
but I'm a riot,
Mary-Jo-Lisa,
always the same,
that's not my name,
that's not my name"

1 kommentar:

Anonym sa...

klart vi kommer våldgästa dig i stockholm!