måndag, januari 12, 2009

rent praktiskt

Det här är bara för mycket. Cissi Wallin skriver idag i Metro: "Så lägg ner grejen med att vara så förbannat ogin och njut istället av minnena från den anonyma, arbetar/medelklassmediokra uppväxten. Den har räddat dig från mycket". Stolt berättar om hon sin daddy med f-skattesedel och hur svårt det är att vara en rich girl. "Jag har växt upp med mer stålar än de flesta av mina vänner" skriver hon. Det har minsann inte gjort hennes liv lättare, "förutom rent praktiskt då". Vi arbetarklasskids däremot är missunsamma och förstår inte hur bra vi har det.

Jag ska absolut försöka tänka på det när jag ligger vaken i natt med stenhård ångest över att inte ha nånstans att bo, att mitt liv som arbetarklass inte är svårare. Förutom rent praktiskt då.

Cissi Wallin möt XXXXX. Jag tror ni skulle gilla varandra.

Missa förresten inte den fantastiska dokumentären Stranded: I have come from a plane that crashed on the mountains. Finns på SVT Play.

Dagens låt: M.I.A. - O... Saya
(låten är lätt den största behållningen från den högst mediokra Golden Globe-vinnaren Slumdog Millionaire)

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frida sa...

Åh stranded! Den var verkligen helt fantastisk!

Anonym sa...

läste också och förfasades över metrokrönikan. ville typ börja skriva där och sänka henne bah för det.

och nu är ordverifieringen emologi, lite kul:)