torsdag, april 24, 2008

tröttdöden (?)

Risken för att jag ska dö av trötthet är minst sagt överhängande. Jag lägger mig ner och drar djupa andetag som blir långsammare och långsammare medan jag känner min puls slå allt svagare. In, ut, in, ut. Långsamt. Långsamt. Precis innan jag bestämmer mig för att dra mitt sista andetag kommer jag dock på att det har kommit ett nytt Top Model-avsnitt idag (kanske till och med ett dubbelavsnitt) och livet återvänder som i ett trollslag till min lekamen. Jag flyger upp ur min dödsbädd, bestämmer mig för att lägga mina allra sista slantar på Ben & Jerry's nya fjollglass, Bohemian Raspberry, och spenderar min torsdagskväll med Tyra och hennes illskrikande modeller (läs: bitches).
Notera: €0,15 av glassens pris går till nån AIDS-fond så i själva verket har jag inte lagt mina sista pengar på glass utan välgörenhet. Och om någon undrar om mitt PM som ska vara färdigskrivet imorgon är min kommentar: mañana, mañana (eller: finns det tid, så finns det hopp).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett att nya id magazine har aggy på omslaget? mmmhm

Kristin sa...

ahhhh. B&J 4-ever! Jag följde ditt tips och blev kompis med Ben och Jerry på fokus. Allt blev så mycket vackrare i en glasskoma.

krams!