söndag, januari 06, 2008

vilken söndag!

Vilken söndag! Efter en lång sovmorgon vankades det kultursöndag med den oförglömligt gripande Sisters, Saints and Sibyls, en film av, med och om Nan Goldin. Söndagen fortsatte sedan med kultiverandet av pajbakartalangerna för mig och Rebecka, samt medioker film på dari. Till slut upphörde min alkoholtorka med trevlig söndagsöl på Chez Amis (skabbigaste stället i stan?).

Vädret bevärdigar jag inte med en kommentar. Jag kan dock dela med mig av den högst pinabla upplevelsen att behöva halka och ramla pladask (med glasögon som flög iväg i en snödriva) inför en hel vagn som sedan står och väntar tills jag hinner hoppa på. Mitt tips: spring inte till vagnen när det är halt. Eller ta det säkra före det osäkra och spring inte till vagnen. Eller vad fan, spring inte alls.

Dagens låt: Steve Aoki & Junkie XL - 1967 awww shit

Inga kommentarer: