onsdag, januari 23, 2008

en nivå för oss mästare

Insåg idag att jag har tittat alldeles för mycket på Sarah Silverman då jag när vår föreläsare pratade om Förintelsen var millisekunder från att räcka upp handen och säga: "Ursäkta, menar du inte den påstådda Förintelsen?". Lyckligvis förstod jag i rättan stund att uttalandet kunde ha uppfattats som stötande av personer som inte är helt bekanta med Silverman-skämten.

Annars ägnade jag min dag åt att läsa om migration på allas vårt favorithäng KTB. Det är ytterst krävande att läsa på mästarnivå, kan jag tala om. Ingen barnlek direkt. Mer en nivå för oss mästare (som man ju faktiskt bör kalla oss).

Dagens låtar:
Nick Lowe - Cruel to be kind
"cruel to be kind,
means that I love you"

Per och Helena - I got erection
"everytime I walk down the street: erection
when I see a woman I'd like to beat: erection
when I think of blood I think of love: erection"

Inga kommentarer: