lördag, januari 26, 2008

Bring it On!



Igår var bland de skönaste bakisdagarna någonsin. Istället för att läsa (vilket jag borde börja göra omgående) ägnades dagen åt att titta på alla fyra (!) Bring it On-filmerna med ett gäng hängivna fans. Behöver jag ens säga att det uns tveksamhet jag kände inför att titta på cheerleadingfilmer i sex timmar försvann vid den första (mardröms)scenen och efter det var jag helt förlorad i cheerleadingens förlovade värld. Nu i efterhand kan jag bara konstatera att Bring it On-serien är gräddan av människans samlade filmproduktion.

Av den enorma skatt av guldrepliker från filmerna har jag valt ut några få att dela med mig av till er, mina kära läsare:

-She puts the "whore" in "horrible".

-Don't be all up in my kool-aid!

-Hey Britney!
-Hey what?
-Introduce yourself!
-No way!
-Introduce yourself!
-Ok. Sha boo ya, sha sha sha boo ya, roll call. My name is Britney. I cheer so strong. And when I shake it, you better bring it on. Sha boo ya, sha sha sha boo ya, break it down now.

Idag blir det strax mer filmfest på Filmfestivalen med Gael.

Inga kommentarer: