torsdag, januari 17, 2008

gossip girl

Vad gör man när man vaknar mitt i natten av att ett krafsande ångestdjur tvingar en att fundera över en högst oviss framtid? Ligger man då kvar och låter paniken växa tills man måste skrika ut den i sin kudde? Nej, det är ju klart att man inte gör! Istället sätter man på datorn och tittar på säsongsfinalen av höstens favoritserie Gossip Girl.

Och vilken säsongsfinal sen! Utan att avslöja för mycket så kan jag berätta att det blir väldigt tydligt vem som är seriens egentliga huvudperson. I ljuset av Blair Waldorfs spektakulära fall från sin piedestal bleknar hela Serena-Dan-"Jag älskar dig"-historien till en trött gäspning. Blair lämnar dock ingen ogengagerad och vi håller andan av förväntan inför de socialitetsbataljer som med största sannolikhet lär följa mellan henne och Jenny i höst. Risken om vi håller andan är dock att vi kvävs, utan något slut i sikte på den förhatliga manusstrejken är det ovisst om GG kommer tillbaka ens till hösten. Jag förbannar de ur helvetet sprungna manusförfattarna!

Självklart somnade jag om som en liten lammunge efter att Gossip Girl hade avslutat med sitt sedvanliga: You know you love me. xoxo, Gossip Girl. Läs NY-mags reality index-analys av serien om hur realistiska karaktärerna är. Sjukt roligt.

"Maybe I am a total bitch, did you ever think about that?"

Inga kommentarer: