måndag, januari 28, 2008

kurt cobain

Skitdagen har bara fortsatt! Nyss var jag på en filmfestivalsfilm, Glass Lips, som var så konstig så folk strömmade ut ur salongen mitt i filmen. Själv stannade jag ståndaktigt kvar under hela den 100 minuter långa speltiden. Detta resulterade i att jag bara blev mer förvirrad. Den enda behållningen var samtalet jag hörde mellan två (wannabe)prettotjejer i 25-årsåldern, som satt i raden framför mig:
Tjej 1: Jag såg en film igår som hette Control.
Tjej 2: Jaha, vad handlade den om?
Tjej 1: En gammal punksångare på 70-talet. Curt nånting. Curt...Curt...Kurt Cobain!!!
Varpå jag undslapp ett halvhögt "Gud!" (med mycket hård betoning på konsonanterna).

Dagens låt: Snoop Dogg feat. Robyn - Sexual Eruption
"Snoop Dogg, I'm gonna sex you up!"

Inga kommentarer: