onsdag, juli 04, 2007

att kasta papper

Den här underbara skylten sitter på toaväggen på mitt jobb. Tyvärr syns den inte så bra här på kortet så jag får beskriva den. Det är word art-bilder på en indisk man, en kvinna med ett stort hårsvall och en bekymrad gubbe.

Under bilden på den indiska mannen står följande:
Jag kastar mitt toapapper i toaletten
det orsakar inte stopp, för det löser upp
Under kvinnan med hårsvallet står det:
Jag kastar mitt handtorkpapper i papperskorgen
för det löser dåligt och toaletten mår av det dåligt

Under gubben står det:
Jag har gjort fel, nu blir det ett dyrt efterspel
Hela skylten är så absurd så jag vet inte var jag ska ta vägen! Den är ju helt galen. Vad är det för sjuk människa som sätter upp en sån skylt?! Jag vet inte vad som är roligast, att "toaletten mår dåligt" eller det dyra efterspelet. Jag kan iaf säga att varje gång jag har tråkigt på jobbet kikar jag in på toaletten, kommer ut därifrån med ett stort leende (undrar vad mina arbetskamrater tror att jag gör inne på toaletten?) och tackar tyst högre makter som har skänkt mig det lilla nöjet.

Dagens låt: The Magnetic Fields - Papa was a rodeo
"papa was a rodeo,
mama was a rock'n'roll band"

1 kommentar:

Robert sa...

Haha, den var klockren. Du borde stjäla den och ta med den till Göteborg.