måndag, juli 30, 2007

"han har betytt väldigt mycket på olika plan"

Jag kan inte låta bli att kommentera Ingmar Bergmans död, eller mest kommentera kommentarerna om hans död. Aftonbladet har en hel sida där "vännerna minns Ingmar Bergman", dvs alla mediakåta halvkända svenskar som ens har hört talas om honom (förvånar mig att Dogge Doggelito inte fick uttala sig). Underbar läsning. Här kommer några av mina favoritcitat.

Helena Bergström: -Det gick en ilning genom kroppen. (ang. dödsbudet)
Björn Skifs: -Han har använt en liten snutt av en låt som jag varit med och skrivit.
Micael Bindefeld: -Han har betytt väldigt mycket på olika plan.

Det har annars varit en sjukt slapp dag i Gbg för min del. Det mest ansträngande jag har gjort var att gå ner till stan för en lunch med mor och far, samt en islatte med Rasmus. Kan tänka mig ett antal ungefär lika ansträngande dagar till.

Dagens låt: Malin & Stalin - Koka-Kola Veins (Råversion)
"we don't use our brains,
we don't use our brains,
we don't use our..."

2 kommentarer:

Lembit sa...

ingen har minsann aldrig brytt sig om mina snuttar av låtar som jag har skrivit...

Anonym sa...

hahaha, björn skifs.