tisdag, april 16, 2013

snyggdöden

Nu är jag på väg hem från kontinenten. Det bjöds på två dagar av sjukt bra konferens på Folketinget (eller Folkis som jag numera kallar stället) med mina nordiskbaltiska kollegor. Innan jag var tvungen att bege mig norrut hann jag även med att ta en Tuborg i den strålande solen. Så himla kontinentalt.

Nedan kommer lite bilder från främst Folkis, kanske det coolaste stället på jorden. De gamla parlamentsbyggnaderna är med felfri smakfullhet inredda med modern dansk design. Kända konstnärer trängs på väggarna, konstguden Per Kirkeby har exempelvis inte bara specialmålat tavlor till EU-utskottets sammanträdesrum utan även själv målat väggarna i rummet med röd väggfärg (nionde bilden). Jag var nära att dö snyggdöden, men klarade mig lyckligtvis med en hårsmån.















Inga kommentarer: