tisdag, april 23, 2013

mugshot


Åh! Reese Witherspoon har inte varit så här bra sedan Cruel Intentions. Den bästa mugshoten någonsin. Det är den jag aspirerar efter om jag någonsin hamnar i häktet (i USA). Vad jag vet har vi inga photoshoots om man blir häktad i Sverige. Jag har nämligen aldrig blivit häktad. Däremot blev jag i lördags bortburen av två aggressiva väktare från en tunnelbaneperrong i Alvik. Anledningen var att jag drack en folköl (!) på perrongen och när de sa åt mig att slänga den skulle jag (så klart) halsa det sista ur burken. Kanske sa jag även något snorkigt om att man för polisen minsann får dricka folköl på allmän plats. Observera att jag varken var högljudd eller stökig på något sätt. Jag var inte ens särskilt berusad (därav behovet av att halsa det sista ur burken).

Innan jag visste ordet av högg de mig bakifrån. De sa inte vad de ville utan tryckte bara hårt upp mina armar i ett polisgrepp. Jag fick så klart panik och försökte slita mig. Då tryckte de bara upp mina armar ännu mer och blev ännu mer aggressiva. Lyckligtvis hade jag cirka tio vänner med mig som lugnade ner mig så att jag - när de väl hade berättat att de bara ville föra mig ut från stationen - följde med så här lugnt och stilla:


Jag upplyste väktarna om att jag kunde gå själva och att de kunde släppa taget men då klämde den ena av dem bara åt ännu hårdare. Vilket resulterade i en del blåmärken på min arm:


I vilket fall tog vi en taxi till klubben istället för den snuskiga tunnelbanan och dansade tills solen gick upp. Innan vi drog från Alvik upplyste jag dock väktarna om hur extremt fula de var. Epic winning! 

1 kommentar:

ems sa...

JAG DÖÖÖÖR. Vill se Gergettes mugshots,desperately.