söndag, april 07, 2013

recap

Med tanke på att jag har varit frånvarande här på bloggy sedan mitt senaste inlägg från LA antar jag att ni utgår från att jag har gått med i någon av kändissekterna och stannar i LaLa-land på obestämd tid. Så är dock inte fallet. I själva verket är jag mitt uppe i min 26 timmar långa hemresa. Just nu sitter jag på Kastrup och tittar på snöfallet. Snart tar jag ett tåg till Småland för att sova ikapp innan jag gör min comeback i Stockholm imorgon.

Nu en recap av vår sista vecka i Amerikat. Innan vi drog från Los Angeles hann vi med att äta på superkändisrestaurangen Gjelina - känd bland annat för att hålla så hårt på sitt koncept om att aldrig göra ändringar i sina maträtter på gästers begäran att de vägrade ge Posh Spice salladsdressingen vid sidan av salladen när hon var där och åt med Gordon Ramsay. Både maten och stämningen var fantastisk och vi såg Peter Berg (hjälten bakom Friday Night Lights).

Efter att vi var klara med kändisrestauranger i Venice och hipsters i Silver Lake drog vi vidare till Palm Springs och checkade in på resorthotellet Ace Hotel. Där solade vi i 28-gradersvärme och badade i saltvattenpoolen.



Vi spelade även bingo i hotellrestaurangen. Jag fick bingo och var tvungen att säga mitt namn när jag skulle få min vinst (en ölburkskylare). Jag valde att säga att jag heter Sven.


Sen åkte vi och hängde i episkt häftiga Joshua Tree, en national park i öknen döpt efter Joshua-trädet som kan skådas på bilden nedan.





Vi shoppade även lite på Walmart.


Sedan körde vi genom öknen...


...och åt lunch på en diner i orten med det fantastiska namnet Skull Valley. Servitören saknade tänder, klientelet bestod till största delen av riktiga cowboys (med sporrar på bootsen) och maten var flottig och god.


Sen tittade vi på solnedgången och soluppgången vid Grand Canyon. Mäktigt som tusan.


Efter det flög vi helikopter över kanjonen. Vilket så klart var helt sjukt.



Därefter tog vi Route 66 mot Las Vegas.


På vägen tittade vi på den helt enorma Hooverdammen. Arkitekten hade uppenbart någonting att kompensera för.


Las Vegas var inte helt oväntat total galenskap.



Vi bodde på New York, New York-hotellet...


... där vi hängde vid poolen och åkte berg och dalbanan som gick runt hotellbyggnaden (!).


Till slut sa vi Viva Las Vegas! och drog hem.



En kort sammanfattning av en helt otroligt episk resa. Hoppas det framgår av mina skrytinlägg hur fantastisk resan faktiskt var.

Inga kommentarer: