tisdag, september 20, 2011

the internetz

Jag har nu skaffat mig ett konto på Google+ och spär på min sociala medier-ångest. Är det bara jag som känner en djup hatkärlek för det uppkopplade livet? Jag twittrar, checkar in, kommenterar, delar bilder, bloggar själv, läser andras bloggar, trycker like, underhåller mina Wordfeud-spel och ska nu avgöra i vilka kretsar jag ska placera mina bekanta. Jag får ångest när jag gör det och får ännu mer ångest när jag inte gör det.

Jag åker ut på landet och tycker det är skönt att det inte finns någonstans att checka in, inget att twittra om, inget att blogga om. Känner mig nöjd över att inte behöva vara ständigt uppkopplad. Missförstå mig inte, jag älskar the internetz, men just då är det så otroligt skönt att slippa vara online. Efter en dag är skönhetskänslan dock borta och har ersatts med ångesten över att inte få bekräftelse, att inte få bekräfta. Kan någon trycka like? Kan någon retweeta mig? Jag behöver veta vad som händer! Vill inte missa. Vill trycka like.

Det kanske är jag som är lite känslig, men det är onekligen ganska stress-framkallande och lätt ångestfyllt. Vilket naturligtvis inte hindrar mig från att lägga upp en fierce profilbild på Google+ och genast gå loss på vänkretsarna.

Inga kommentarer: