torsdag, september 22, 2011

gergette goes husmor

Här kommer ett husmorstips bitches. I morse upptäckte jag ett otäckt tuggummi som satt fast på min nya Vibskov-rock. Ja, ni läste rätt. Tragedi är det enda ordet som passar för att beskriva situationen. Tuggummit måste ha fastnat på den fantastiska skapelsen som är min rock under min tunnelbanefärd hem igår kväll. Jag förbannade kidsen (dvs. de ur helvetet sprungna småglinen) som inte kan hantera ett tuggummi. Sen slängde jag snabbt in rocken i frysen.

Spola fram tio timmar. Jag kommer hem från jobbet och slänger mig genast på frysen och drar fram min rock. Tar tag i tuggummit, drar - och se! - det lossnar. Utan problem. Helt och hållet. Rocken är räddad och kan fortsätta fladdra bakom mina studsiga signatursteg.

Jag sammanfattar. Har du ett otäckt tuggummiproblem? Sitter det fast i ditt favoritplagg? Släng in plagget i frysen, ta bort gummit och ditt plagg är räddat.

xoxo,
Husmor Boy

Inga kommentarer: