söndag, september 18, 2011

dagsformen

Gårdagen började på botten. Solen strålade in genom mitt fönster. Jag steg upp och slog upp fönstret. Skakade min näve och skrek: "Sluta skina, jävla sol! Låt mig vara bakis i fred!". Jag måste erkänna att jag fick några förvånade hipsterblickar från gatan. En kille tog till och med upp sin iPhone ur sin lilla skinväska runt halsen för att ta ett foto (han ville säkert lägga upp den på sin postironiska Söder-blogg).

Lyckligtvis kom dagen att snabbt utvecklas till det bättre. Jag gick över till Norr Mälarstrand för att titta på Stocholms Halvmaraton och heja på Maria. "Heja! Heja!" ropade jag. Promenerade i det fantastiska höstvädret. Sen hängde vi på Café Rival innan dagen avslutades med kinesisk middag på Ho's (älskar namnet!).

Tyvärr dalade dagsformen när jag kom hem och upptäckte att grannen hade någon slags sångfest, där han spelade akustisk gitarr och resten av sällskapet stämde upp i trallvänliga poplåtar (exempelvis Love Generation). Major "please kill me!"-moment.




Inga kommentarer: