onsdag, december 02, 2009

så vaccinerad

Idag blev jag äntligen vaccinerad mot A1HN1 (formerly known as svinis). Jag gick fram till sköterskan och sa I want your ugly, I want your disease. Hon högg då nålen i min arm och sprutade mig full med en något försvagad version av svininfluensan. Strax efteråt gick jag in på Aftonbladet och fick se den (oändliga) listan på inrapporterade biverkningar från vaccinet. Nummer tio på listan stack ut en aning:


Jag hoppas innerligt att jag slipper drabbas av just biverkningen dödsfall. Jag är dock även lite orolig för biverkningen lågt blodsocker. Därför hugger jag snabbt in på en Sportszelet, ännu en av Ungerns delikata godsaker (kolla in den fantastiska förpackningen av staniol och öststasgrönt).

Dagens amerikanska slanguttryck (1988):
electric wine vin spetsat med LSD

Dagens låt: Jimmy Dean - Big Bad John
"kinda broad at the shoulder and narrow at the hip"

4 kommentarer:

Robert sa...

Den ser riktigt mastig ut den där chokladkakan, orkar man äta en hel eller är den av typen som räcker flera veckor?

Ida sa...

en vecka! wow! finns det sånt godis!?!?!?!

Gergette sa...

Jag ska tala om för er att jag (och även ni) kan mumsa i er en Sportszelet på fem minuter.

I ett land som Ungern måste dock en sådan godisbit räcka inte bara i veckor utan i flera månader.

Anonym sa...

Notera att Big bad John var låten som fick Tommy Lee att vilja spela rockmusik.