måndag, december 14, 2009

peachy måndag

Idag lekte vi en ondskefull julklappslek på jobbet. Den gick ut på att man med hjälp av en tärning kunde roffa åt sig klappar från varandra. Vissa kunde sitta med fem klappar medan andra inte hade några. Högst underhållande om än inte direkt i någon god julanda. Själv gick jag därifrån nöjd med två finfina aleflaskor.

Därefter gick jag ut på middag med R&R på Ramen Ki-Mama, koreansk restaurang utnämnd av DN till Stockholms bästa restaurang i budgetklassen. Jag har svårt att tänka mig något mer välförtjänt pris. Mina vegetariska knyten smakade som om de varsamt, och med mycket kärlek, hade formats av händerna på en östasiatisk gudom. Sjukt jävla gott.

Och nu ska jag titta på sista avsnittet av Dexter säsong fyra. Kan man begära något mer av en måndag? Möjligen skulle det vara att kunna beskriva dagen med ett amerikanskt slanguttryck från 80-talet.

Dagens amerikanska slanguttryck (1988):
peachy underbar, toppen, härlig

1 kommentar:

rebecka sa...

lekte precis samma lek på kontoret. fick med mig lyxchoklad hem. mycket nöjd.