söndag, december 06, 2009

no more pain

Idag visade jag minsann armsmärtan vem det är som bestämmer. Inte ska väl en uppstudsig armsmärta komma här och mopsa sig. Icke! Därför bestämde jag mig för att simma 1000 snabba meter i 50-metersbassängen på Eriksdalsbadet, Sveriges nationalarena för simidrott. Aldrig har jag känt mig så mycket som Pieter van den Hoogenband som när jag gled fram i den långa, nästintill folktomma banan. Längd efter längd. Armsmärtan försvann snabbare än man hinner säga "Svinisvaccinet är myndigheternas sätt att infiltrera våra kroppar och ta kontroll över våra liv".

Annars har jag ägnat helgen åt att kontemplera mitt liv och Anna Ankas skilsmässa. Tyvärr har jag inte kommit fram till något konstruktivt i någon av frågorna.

Dagens amerikanska slanguttryck (1988):
pie-face person med runt, uttryckslöst (komiskt) ansikte

Inga kommentarer: