söndag, december 20, 2009

förbjudet ansiktshår

Varje gång jag har haft lite längre skägg som jag ska raka bort börjar jag alltid med att raka bort skägget på kinderna, käken och halsen. Försiktigt rakar jag även ovanför munnen. Ingen gång kan jag dock motstå frestelsen att lämna en liten Hitler-mustasch på slutet. Jag står där framför badrumsspegeln, med det förbjudna ansiktshåret, och fnissar lite för mig själv. Hur skulle mina medmänniskor reagerat om jag hade låtit det vara kvar?

Snart sköljer dock en våg av skuldkänslor över mig och jag rakar snabbt bort det sista. Innan jag lämnar badrummet tittar jag med en skamsen blick en extra gång i spegeln för att säkerställa att min Hitler-mustasch verkligen är borta.

1 kommentar:

Jackie Collins sa...

En karl i min närhet brukar ibland lämna kvar en liten tofs på hakan, a.k.a "fittskägget". Bara för att provocera liksom. Det funkar. Asså de som har ett sånt skägg på allvar, kan vi ta bort rösträtten för dem?