tisdag, november 10, 2009

jag straffar

Bah! Jag är så trött på svårposerande söderbor. De är så löjliga så jag måste gömma mig i mina händer av ren skam. Det finns en butik bara ett stenkast från där jag bor där jag i fönstret har sett en t-shirt som jag verkligen vill ha. Problemet är att butiken aldrig är öppen. Först tänkte jag att den hade lagt ner, men sen såg jag att varorna hade flyttats runt i skyltfönstret från en dag till nästa. Tredje dagen hittade jag en väl dold skylt där jag såg att jag hade missat stängningen med en hårsmån. Öppettiderna är följande:

Tis-Fre 09.13-18.47
Lör 10.36-15.08
Mån Gör något annat, jag är i alla fall inte här

Trots en irritation över de "galna" tiderna skyndade jag idag, fashionabelt halvspringande, för att hinna innan stängningsdags. När jag kommer fram en kvart innan affären bör stänga är det släckt och dörren är låst. I samma ögonblick som jag uttrycker min irritation med ett framväst Gud! ser jag längst ner på skylten med öppettider att det står: alla tider är ungefärliga.

Straffet för den idiotiskt löjliga affärsinnehavaren kommer bli att jag vägrar köpa tröjan jag har velat ha i tre år. Ha!

Dagens låt:
The Raveonettes - Boys who rape (should all be destroyed)

2 kommentarer:

ems sa...

Palla....

bulan sa...

braig låt iaf!