måndag, november 23, 2009

cool cookie-pusher

Oj, oj. Vilken helg. Kalas dubbel deluxe i lördags. Håkans sjömanskostym på museum igår. Toppat med östatsmat i sällskap av Id. Jag kan knappt tänka mig något bättre.

Igår var jag även på loppis och fyndade ett amerikanskt slanglexikon från 1988. En mindre generös bloggare hade behållit en sådan skatt för sig själv. Jag däremot delar gärna med mig. Därför inför jag härmed "Dagens amerikanska slanguttryck (1988)", här på er favoritblogg. Eftersom jag är en excessernas man slänger jag dessutom in tre uttryck på en gång så här på premiärdagen. Bokstaven är C...

cookie 1 kille 2 pangbrud, attraktiv tjej 3 person som tillreder opium för rökning 4 svart som sviker sin ras 5 get one's cookie off få utlösning

cookie-pusher 1 feminiserad man 2 homosexuell person

cool I 1 självbehärskning 2 hipp. knarkare II a 1 (om person) självbehärskad, föraktfull, känslolös, amoralisk (allt på en gång) 2 (om sak el. tanke) behagfull, smakfull, tilldragande, elegant III interj cool it! lugna dej!, ta're lugnt!

Jag är en cool cookie-pusher. Vad är du?

1 kommentar:

rullen sa...

jag skulle vilja säga att jag är valda delar ur vad som definieras som en cookie. är väl sådär lagomsnygg såhär tidigt på morgonen, men jag tillreder iaf morgonteet (och enligt vissa är det en drog, säkert jämförbart med opium).