onsdag, november 25, 2009

hobbydöma

Stanford säger till Carrie: We all judge. Some people do arts and craft. We judge.

Jag känner mig träffad. Dömande är min hobby. Då menar jag inte dömande av fotboll, landhockey eller rättsfall. Nej, jag menar dömande av människor. Idag har jag dömt följande:
- människor som går långsamt (framför mig)
- människor med fula jackor
- människor med fula mössor
- människor som cyklar mot rött
- människor som drar kortet på fel håll i kortläsaren
- människor med fula paraplyer
- människor som visslar
- människor som har skotskrutiga kläder på sina hundar
- människor som har skotskrutiga kläder på sig själva
- mig själv, för att jag dömer

Nu gör jag en Bart Simpson, och skriver samma mening hundra gånger: Jag ska inte hobbydöma. Jag ska inte hobbydöma. Jag ska inte hobbydöma.

Dagens amerikanska slanguttryck (1988):
tail s 1 rumpa, ända 2 detektiv som skuggar, skugga 3 vulg. kvinna betraktad uteslutande som samlagsobjekt

Inga kommentarer: