fredag, november 27, 2009

gratistidningskärlek

Trots att jag föraktar Nöjesguidens grabbiga elitism tycker jag att deras Sågningar-artikel är helt fantastisk. Bland annat innehåller den en topplista över de bästa sågningarna (Linda Skugges recension av Björn Ranelid är ohotad etta) och ett "para ihop filmsågning med bild på sågaren"-moment.

Dessutom tycker jag även att framsidan på nya QX är helt genialisk, trots att QX har samma kvalitet som en sämre skoltidning från mellanstadiet (med bögtema). Jocke Berg i en bögkram och den vitsiga rubriken "Kent help falling in love". Genialiskt är det enda ordet som passar som beskrivning.

Dagens amerikanska slanguttryck (1988):
wolf I s 1 flickjägare 2 homosexuell som spelar den aggressiva rollen II v 1 jaga andras flickor (fästmör, hustrur) 2 kritisera

3 kommentarer:

lembit sa...

så himla nöjd blir jag, har typ suttit och tänkt typ exakt samma saker den senaste tiden. vad är grejen med att det är så mycket naket i QX?

Gergette sa...

Lembus, min vän! Det är så mycket naket för att tidningen är till för homoSEXuella. De heter så av en anledning. Sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex. Det är det enda de tänker på. Ergo mycket naket.

lemban sa...

*insuper visdomen*