torsdag, maj 07, 2009

jobb, värk och hattar

Alltså, verkligen all work and no play för mig nu när alla andra på mitt jobb är på tjänsteresa i Lissabon och jag sitter ensam kvar och håller ställningarna på kontoret. Jag är inte road. Alls. Snarare gråtklumpig.

Dessutom har jag fått värk i axlar och nacke!!! *vältrar mig i självömkan*

Ikväll fick jag dock lite intellektuell lindring i och med vernissagen av Moderna Museets stora fotoutställning Åter till verkligheten. Självklart var den mycket bra (om än något spretig). Något överraskande gjorde dessutom Kristins leguanhatt en comeback på utställningen. "Den hatten har de snott från min snyggsnygga vän" teaterviskade jag förnärmat till mitt sällskap. Sjukt otrevligt att skapa en hel fotokarriär på någon annans leguanhatt, om jag får säga vad jag tycker.

Dagens låt: Miike Snow - Animal
"there was a time when my world was filled with darkness,
darkness, darkness"

2 kommentarer:

molle sa...

HAHAHAHAHAHA! Hatten!

*men tröstar lite för gråtklumpen*

Kristin sa...

Jag blir förbannad!
Min hatt. Återigen har inte frågat mig! Jag som tänkte ha min hatt på mig idag när det regnar här i gbg, men nu vet jag inte. Känns gjort liksom.

Hahahahahahahahahha