söndag, maj 17, 2009

norway says (kräks)

Jag ägnar Göteborgsvarvet en tanke... nej det gör jag såklart inte. Istället sammanfattar jag Eurovisionkvällen med citat från N, kvällens värdinna: "Idag skäms jag över att vara europé... Något måste ha blivit fel på omröstningen... Eller så har efterblivna fått rösta... Jag mår illa... Jag vill ge honom en snyting... Är det här någon slags europeisk ironi som vi inte förstår?"

Norrmannen som vann tävlingen är alltså helt yuck! Själv hejade jag på anti-crisis girl från Ukraina och skrattade (jättehögt) åt Shirley Clamps labila tävlingskommentarer. Mätt på smaklöshet blickar jag nu ut genom fönstret på en ringlande kö av mindreåriga på väg in på svartfest i mitt industriområde och längtar tillbaka till Göteborg (gråtmycket). Fan.

4 kommentarer:

everyday is like sundy sa...

asså serri, ukraina ftw! eller tyskland. bästa scenkläderna!

nn sa...

Hallå, ukraina var ju så omsmakligt!!! Norge ägde ju, även du måste ju blivit charmad av honom på något plan gergis!?

Anonym sa...

osmakligt menade jag..hehe

Gergette sa...

hahaha! jag blir inte förvånad av att du gillar den nn. jag själv blev dock långt ifrån charmad av honom. han såg ut som någon slags sagan om ringen-hobbit.