tisdag, maj 05, 2009

gratis är gôtt

Än så länge är jag fortfarande praktikant vilket innebär att jag går på "praktikantlön" (läs: CSN). Det betyder att det som är gratis är godare än en Max-burgare. Lämpligt nog dimper det ner inbjudningar till diverse tillställningar (inte sällan med EU-tema) med jämna mellanrum i Er favoritbloggares mailbox.

En sådan tillställning bevistade jag och mina fashionabla kamrater idag. Kommissionen bjöd på fotovernissage med tillhörande plockmat och vin. "Ja, o ja!" utbrast jag. Fotografierna var mediokra men plockmaten förstklassig. Mätt, belåten och smålullig ägnar jag nu kvällen till fullo åt Gossip Girl.

Dagens låtar:
Marit Bergman - Snow on the 10th of May
Miike Snow - Burial (DJ Mehdi Remix)
Phoenix - Lisztomania
Casiotone for the painfully alone - Hot Boyz

Inga kommentarer: