onsdag, maj 27, 2009

busy boy here!

Igår var gamla EP-gänget (EP som i Europaprogrammet inte Europaparlamentet) uppe för ett gästspel. Det firade vi med öl och öststatsmat så det stänkte om det (bokstavligt talat, jag fick fettfläckar på min skjorta). Vardagslulligt och ypperligt trevligt. Nästan så trevligt så jag glömde bort att det finns idiotmänniskor som kommer att rösta på Piratpartiet i valet till EP (EP som i Europaparlamentet inte Europaprogrammet).

Idag var jag på utbildning för röstmottagare. Utan att säga för mycket kan jag konstatera att den svenska blygheten var som bortblåst när publiken (läs: hjärntrusten) hämningslöst ställde den ena korkade frågan efter den andra. Naturligtvis suckade jag högt och trummade demonstrativt med foten efter varje fråga.

Nu lyssnar jag på Suede.

2 kommentarer:

Bulgur sa...

Jag vet inte om jag orkar vara såhär arg tills valet är slut, gergö. Men någon måste ju sätta ner sin fot-jävel! Provocerad och upprörd. Jag tappar tron på min omgivning.

ps jag kom på en sak, jag kommer nog åka hem två gånger i juli. Den andra gången ska jag hjälpa mamma och pappa för de ska ha någonslags fest. Men jag menar du kan ju bli bjuden också... du och min mamma är ju som ärtor och morötter

Gergette sa...

Hon frågade. Och jag sa JA.