måndag, maj 19, 2008

magdalena ribbing, min hjältinna

Jag lyckades igår slita mig från 90210-trailern för en KTB-fika med K samt en välfärdsfika med Malin. Efter ett givande samtal om välfärd är jag nu redo att producera. Watch me skriva en essä!

Annars är jag helt tagen av Magdalena Ribbing, etikettguru som skriver i DN. Kreti och pleti skriver in till henne med frågor om hur man bör bete sig och Ribbing svarar med visdomsord som hon verkar kanalisera från någon högre etikettgud. Helt fantastiskt roligt. Folk frågar exempelvis om det är okej att bjuda på köpta kakor eller om man bör baka själv, eller om det är okej att träffas utan sina respektive eller hur man slänger ut gäster som stannar för länge. Magdalena svarar, och som hon svarar. Hon är helt fantastisk. Här är länken till det roligaste svaret på frågan om hur man ska huta åt mobilpratare (därifrån rekommenderar jag att ni botaniserar vidare i ett oändligt hav av etikettfrågor).

Ribbing i egen hög person:

1 kommentar:

Anonym sa...

det glädjer mig att du hittat denna visdomens källa du med! läste igenom hela hennes arkiv vid hemtentaskrivning, mkt givande!