onsdag, maj 07, 2008

ah, the dramz

Efter att igår ha ägnat hela kvällen åt att uppdatera mig på Gossip Girl, Ugly Betty och Grey's Anatomy är jag mätt (och belåten) på drama. Dock hade jag glömt bort att verkligheten överträffar dikten och att mina kamrater är minst lika bra på att intrigera som societetsflickorna i GG. Innan jag startar en riktig Gossip Boy-blogg tiger jag, trots mitt epitet som skvallerkung, som muren om vad som händer i mina medgöteborgares liv. Jag slickar bort lite dramasmulor från mina läppar och utbrister i en suck: ah, the dramz.

Pluggpaniken stegrar sig annars som en unghäst i mitt bröst. Istället för att plugga ägnar jag mina dagar åt att låtsasplugga på KTB, fika på barnkafé och lapa i mig all sol jag kan komma åt. Idag är dessutom Hunken här på KTB och även Superspanet har spanats in, vilket knappast stärker min koncentration. Istället för plugg sätter jag på Scarlett på min iPod och ägnar min eftermiddag åt eskapism.

Dagens låt: Scarlett Johansson - I don't want to grow up
"when I see the price that you pay
I don't wanna gow up
I don't ever wanna be that way
I don't wanna grow up"

1 kommentar:

Anonym sa...

Spottet: Gergö on the stairs outside KTB looking mysterious. What is he hiding?!
xoxox/ Gossip Girl