fredag, november 16, 2007

Rachel Corrie + Runken

Mycket trevlig inledning på min och Rebeckas kulturella långhelg med Mitt namn är Rachel Corrie på Nya Studion. En välspelad politisk monolog av en sjukt duktig, och jävligt snygg, Mia Höglund-Melin. Allt till tonerna av The Magnetic Fields. Mycket bra.

Dessförinnan ett ihärdigt planerande av hur jag ska snärja mitt nya span Runken (smickrande namn tycker jag) tillsammans med Kristin över lite aw-öl på Smaka. Planerna är högst avancerade och kommer med största sannolikhet att lyckas (eller inte). I vilket fall kan ni vänta er en ihärdig rapportering om händelsernas utveckling här på Gergös underbara weblog. Såklart.

Dagens låt: The Magnetic Fields - I can't touch you anymore
"you wanna tell me 50 ways you've left your lovers,
you wanna tell how you've loved 200 others"

1 kommentar:

Kristin sa...

Min favorit är ändå den med en t-shirt inblandad. "jag älskar min flickvän... och gergö är min hetaste kompis"