måndag, augusti 27, 2007

roligt på jobbet

Många kanske tror att bara för att jag kallar min fabrik för Pissfabriken när den i själva verket heter något så flashigt som Trelleborg Building Systems, så skulle det innebära att min arbetsplats skulle vara tråkig. Men tänk så fel ni kan ha, mitt jobb är ett under av roliga aktiviteter.

Min chef (som jag gillar) ser för det första ut som mössen på julafton; kort, med en jättemage, små pigga ögon och en liten, liten mustasch. På pricken likt. Jag väntar andäktigt på dagen då han kommer dyka upp med en jättenål och vill sy en balklänning åt mig. Den trevliga chefen kommer varje dag med dagens frukt (detta är en del i fabrikens nya friskvårdsprogram). Med dagens frukt brukar jag leka bananpistol, pärongranat och när jag är riktigt vild och galen; apelsinblod. Den roligaste aktiviteten på fabriken är dock att studsa med min studsboll. Denna studsboll har jag fått av jehovisten Alex från fabrikens grannavdelning. Alex har tillverkat bollen själv. Åt mig. Om han inte vore jehovist skulle jag tro att bollen är hans försök att komma åt min kropp (när jag tänker efter är det nog med största sannolikhet precis så läget ligger, trots att han är jehovist [jag är dock inte intresserad]).

Förstår ni nu exakt hur roligt jag har om dagarna? Och av allt det roliga har jag bara tre dagar kvar. Mitt hjärta brister.

1 kommentar:

Frida sa...

hahaha jag skulle dö för en bild på din chef!