onsdag, augusti 15, 2007

(accessoar)barn

Jag läste igår ut Annika Lantz mammabok, 9 1/2 Månad (på arbetstid [med min pisslön är det inte mer än rätt att jag sitter och läser lite på jobbet]) och resultatet är att jag nu är lite mer tveksam till införskaffandet av mitt planerade accessoarbarn. Jag hade nämligen storslagna fantasier om hur snygg jag skulle va med en stylish unge på höften (gärna med något exotiskt ursprung), en islatte i min lediga hand, bärandes mina Vibskov-solglasögon och med en obligatoriskt plutande mun. Jag hade så ägt när jag med denna outfit hande äntrat KTB i höst. Dock verkar det vara a wee bit arbetsamt att vårda ett barn, även om det är ett accessoarbarn, och vi vet ju alla att I don't do arbetsam, så jag funderar därför på att lägga mina planer på is. Trots att jag hade varit otroligt snygg.

Mer om barn: idag berättade en bekant till familjen om när hon och hennes femåriga son skulle åka och handla under ett åskoväder. Precis när de stiger utanför dörren blixtrar det till, varpå ungen irriterat utbrister: "Vem är det som tar kort på mig nu igen?". Lätt att mitt accessoarbarn hade varit likadant. Utan tvekan.

Dagens låt: Fleetwood Mac - Everywhere
"can you hear me calling,
out your name?
you know that I'm falling,
and I don't know what to say"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ALSKAR dig.