måndag, juni 16, 2014

tre favoriter

Idag har jag tre favoriter. Möjligen tror ni att det är min elva timmar långa arbetsdag men det är tyvärr fel. Den fick inte plats på topp 3-listan. Inte heller är det min skorpor och vatten-middag, även om jag verkligen gillar både skorpor och vatten. Nej, dagens tre favoriter följer nedan.


Titiyo - Drottningen är tillbaka. Sommarens låt. Minst. Titiyo, Sveriges kanske coolaste person med Sveriges kanske bästa röst. Sakarias, som ju uppenbart är genetiskt predestinerad att sjunga "Oh, yeah!". Samt den mest Stockholms-romantiska texten sedan Sakta vi gå genom stan. Jag vill aldrig sluta lyssna.


Ultravåld. Lana del Rey har äntligen släppt sin skiva och den har inte bara världens bästa titel och texter om självuppoffrande kärlek utan även några sjukt bra låtar som gör att jag omgående vill ta ett SMS-lån och köpa flygbiljetter till LA.


Tyrion Lannister i säsongsavslutningen av Game of Thrones. Kommentarer är överflödiga.

Inga kommentarer: