onsdag, juni 11, 2014

moskva #5 (i vilken vi festar som strassryssar och åker hem)

Sista kvällen tänkte vi "ända in i kaklet" och fullföljde enligt det mantrat. Vi började aftonen med att äta middag på en georgisk restaurang. Enligt ett talesätt tappade gud sina kastuller över Georgien och Pusjkin lär ha sagt "Varje georgisk maträtt är en dikt". Jag tycker dock inte det i tillräcklig grad beskriver exakt hur gott det faktiskt var. Det var så gudomligt gott så att en matresa till Georgien är totalt oundviklig. Kan även meddela att det georgiska vinet inte heller går av för hackor. Det satte standarden för resten av kvällen där vi först dansade till en svensk DJ på en rysk strassklubb och sen avslutade med mer dans på skottlossningsklubb. Solen hade sedan länge gått upp när vi tog taxin hemåt.
 
På morgonen steg vi upp och var fortfarande klart onyktra. Tyvärr behövde vi direkt ta tåget till flygplatsen och lämna Москва́. Därmed var vårt hedonistiska Rysslandsäventyr slut. Kan ej vänta tills jag får återvända igen.
 
Om det inte har framgått av mina fem (!) inlägg om resan vill jag här sammanfatta med följande: sjukt jävla fantastiskt!












 
 




2 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken trip! Sjukt bra resereportage! Går att köpa georgiskt vin via systemet, min kollega importerar nämligen sånt och talar också mycket gott om både maten och vinet. Georgien is the new black?

Rebecka sa...

Debriefing: I morse var första dagen post-besöket som jag vaknade upp och kände mig 0 procent bakis (ej ljug eller överdrift). Sorgen över er avfärd är dock fortfarande 100 procent kvar. Kom tillbaka! Typ nu!