onsdag, juni 18, 2014

keep the streets empty for me

Jag var på jobbet 07.15. Strax kommer jag vara iförd full kostym och redo för en högprofil-debatt. Det var som att hela stan visste att jag var på väg mot något viktigt när jag promenerade ner från Söder. Gatorna var tomma och väntade andaktigt på att mina Acne-skor skulle passera. När jag väl hade kommit till jobbet var det dock ingen som väntade andaktigt. I den tomma korridoren fann jag min kontorsdörr låst och jag insåg att jag hade glömt nyckeln. Med ett högljutt "Kuken!" förväntade jag mig att magiskt framkalla någon som låste upp åt mig men fick istället gå ner till vakten och snällt be dem komma och släppa in mig. Ungefär där försvann känslan av att jag hade allt under kontroll. Den som vill se mitt potentiella down fall kan sätta på tv:n eller kika på valfri tidnings webbsida kl. 9.00.


Inga kommentarer: