söndag, maj 25, 2014

valdag





Valdag hörni! Efter knappa tre timmars sömn gick jag i morse upp för att vara röstmottagare i EP-valet. Möjligen kan det tyckas som en snoozefest men det är faktiskt sjukt roligt. Man får se demokrati skapas från grunden och det är en väldigt fin folkfest-stämning hela dagen. För att inte tala om den rafflande julafton-liknande känslan när man får börja öppna rösterna. Dessutom har jag haft världens bästa valgäng som jag har suttit med under dagen.

Jag kan dock inte förneka att jag är lätt mosig efter femton timmar i en vallokal i kombination med gårdagens episka kväll. Lyckligtvis hade jag lyxen att valkretsen där jag agerade röstmottagare låg i Hammarby sjöstad. Det gjorde att jag kunde ägna mina raster åt att ligga raklång i solen på diverse bryggor. Något av en life saver. Nu ska jag sova som om det inte fanns en morgondag (vilket jag tyvärr mycket väl vet att det finns).




Inga kommentarer: