torsdag, maj 22, 2014

en längtan ut

 
Ovan kan ni se utsikten från mitt jobb. En visuell fest av sol och glittrande vatten. Jag vill väldigt gärna gå ut dit. Istället står jag högt upp på en minibalkong av sten och blickar ut över stan. Känner mig som valfri Disney-prinsessa som väntar på att bli räddad av sin prins. Inser dock ganska snabbt att ingen prins kommer vilja ta sig till Helgeandsholmen eller orka bemöda sig med att ta sig förbi säkerhetskontrollerna för att kunna svepa iväg mig på en vit springare (läs: taxi) till närmaste uteservering. Nej, jag blir nog fast här. Det är lika bra att jag återvänder in i de mörka korridorerna och långsamt strosar över de tjocka mattorna tillbaka till mitt kontor. Om ni om några timmar ser en blek Gollum-liknande varelse krypa längs väggarna i Gamla Stan så är det jag som har gått från jobbet efter att ha klarat av en hel arbetsdag.


Inga kommentarer: