torsdag, maj 15, 2014

att stämpla

 
Det finns jättemycket jag gillar med mitt jobb. Man befinner sig i den svenska politikens centrum, man får klä sig i kostym och man får jobba i demokratins tjänst. Det är bara några av fördelarna med min anställning. Det utan tvekan allra bästa är dock att jag får stämpla. Ungefär fem till tio gånger om dagen har jag alltså lyxen att få använda en stämpel för att märka inkomna dokument. Känslan av att trycka ner stämpeln - BAM! - är nästintill obeskrivlig. Det är så slutgiltigt på något sätt. Man känner sig så viktig så att det nästan är berusande.
 
Tänk om jag hade kunnat resa tillbaka i tiden och fått berätta för den åttaåriga Gergette att allt kommer ordna sig och att när han blir vuxen får han betalt för att använda en stämpel. Drömmar kan bli verklighet!

Inga kommentarer: