tisdag, februari 11, 2014

som en liten present


Wooohooo! Nu är det tisdag a.k.a. lillfredag. Det firade jag med ett klassikt post-operationsvin hos Emelie. En operation ska alltid uppmärksammas med ett par glas vin. I fem timmar satt vi och avverkade glas efter glas och samtalsämne efter samtalsämne. Om jag ska vara helt ärlig hörde jag dock mest att hon sa: "Leave all your love and your longing behind, you can't carry it with you if you want to survive". Eftersom Emelie är en smart kvinna och jag litar på hennes råd sa jag okej, lydde hennes råd och lämnade allt bakom mig som en liten present i hennes lägenhet på Kungsholmen. 

Kvällens låt: Florence + the Machine - Dog days are over
"and I never wanted anything from you,
except everything you had and what was left too"

Inga kommentarer: