tisdag, februari 04, 2014

nere på botten, här är det toppen


Alltså, jag ska inte förneka att jag puttrar runt här på botten. Happy Gergette som hjular av glädje varje gång han ska någonstans är långt borta. Det enda som skulle få mig att sjunka lägre vore om jag satt och lyssnade på The botten is nådd. Lyckligtvis är jag inte så sorglig. Istället lyssnar jag på Julia Spadas nya feta Reptile mission.


I vilket fall drack jag lagom mängder alkohol, läste att Bruce Jenner håller på att byta kön - the Kardashians överträffar sig själva i bäst - och såg Prince-avsnittet av New Girl (jag väljer att inte reflektera över att Prince var den roligaste karaktären i hela ensemblen) och såg en ljusning i allt mörker. Glädjehjulande Gergette kändes plötsligt inte lika främmande. Sen rasade allt igen: nyheten nådde mig om att västkusträkor har blivit rödlistade. Vad fan?! Kan man inte få ha kvar någonting längre? Snart blir det väl till och med omoraliskt att äta ål.

Glädjen är lika borta som lyckan och min Facebook-profil. Jag blir kvar här i mörkret på botten - som västkusträkan.

Inga kommentarer: