tisdag, maj 08, 2012

karlstad

Möjligen tror ni att jag ligger hemma i min lägenhet i Stockholm och göttar mig efter min vistelse i norr. Det är helt fel. En halvtimme försenad har jag istället precis anlänt till inte-så-soliga Karlstad i ett jobbärende. Jag möttes av mörker, tomma gator och stora regndroppar. Utanför mitt hotellrumsfönster skriker fulla människor och musik dunkar från en bil. Det enda som mildrar min misär är att hela stan är inbäddad i en mustig kaffedoft (från Löfbergs Lila antar jag).

Nu vill jag antingen dö eller sova.

4 kommentarer:

Löfbergs Lila Lena sa...

Hej,
Din blogg dök upp när vi gjorde en sökning på oss själva. Härligt att vi kunde hjälpa till att förgylla din Karlstadvistelse.
Hoppas du fick smaka lite gott värmländskt kaffe också :).

Hälsningar från oss här på kafferosteriet Löfbergs Lila

Löfbergs Lila Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nicole sa...

Man måste ju älska framkantskarlstad där stora kaffebolaget googlar sig själv. Småstadscharm!

ems sa...

Loves it. <3