lördag, oktober 23, 2010

WWKD? #2

Efter gårdagskvällens jobbfest har jag idag jobbat sex timmar enligt party hard, work hard. Jag har under det senaste dygnet lärt mig att homofobin* frodas på mitt jobb som bakterier i en dreadlock och att i Malmö säger man jobb när man menar jobbet. När man till exempel i resten av landet skulle säga "På jobbet bär jag skjorta och låter bli att prata om mina kollegers sexualitet" säger man i Malmö "På jobb bär jag skjorta och kan inte låta bli att prata om mina kollegers sexualitet". Lite märkligt.

Efter det senaste dygnets slitsamheter skulle jag ikväll helst av allt vilja hänge mig åt en sömn som gränsar till döden men än en gång frågar jag mig WWKD?. Innan man ens hinner säga "Lasermannen" har jag slängt på mig min höstrock och går med snabba steg mot tåget som ska ta mig till kvällens förnöjelser i Helsingborg.

*Jag tar det på engelska så att mina foreign readers också förstår: Do not be mistaken, if you give me shit I give you shit.

3 kommentarer:

ems sa...

What a fucking liberty... Slagsmål?

sur tjej sa...

fight säger jag!
mvh hon med lika dissiga och sjukt heteronormativa "jobb""kompisar"
(!!!!!)

Gergette sa...

Jag säger som Missy: I'm a lover not a fighter, but I crack your teeth.