fredag, oktober 22, 2010

dag/kväll

Ikväll är det stor jobbfest direkt efter jobbet. Många kanske hade känt sig lite nervösa över vad man ska ha för kläder, man vill ju inte gärna vara överklädd på jobbet eller nerklädd på festen.

Eftersom jag är busy-boy-Gergette har jag lyckligtvis redan fulländat looken som enkelt omvandlas från dag till kväll. På jobbet idag ska jag ha jeans, ostylat hår och en skjorta som är lite uppknäppt i halsen. Lagom till festen ska jag sen knäppa upp skjortan, ta på mig en slips, slänga på mig en kavaj och slutligen slicka ner håret i en Mad Men-frisyr. Fixat på fem minuter. Prickarna över det tyska ü-et är att lagom till festen ska jag dessutom ha en lite mer studsig signaturgång medan mina steg på jobbet ska va lite mer stela, lite mer business.

2 kommentarer:

Ida sa...

du är rolig! mkt mkt rolig!

Ida sa...

Tycker jag med!
(och Don Draper, mmm)