torsdag, oktober 21, 2010

regn och rysk

Hurra! Nu har Malmö drabbats av en dos underbart göteborgsväder (ni vet, när regnet blåser horisontellt). Malmöborna utropar "Nauj" (nej på skånska) och skakar sina spättekaksnävar mot himlen. Jag däremot trivs som fisken i remouladsåsen. Går på gatan i mina gummikängor och skrattar i smyg åt de som fåfängt gick hemifrån med ett paraply och nu står med något i sina händer som skulle kunna finnas i Lady GaGas hår. Själv vet jag sedan länge att det enda sättet att ta sig fram i sånt här väder är att böja ner huvudet och gå snabbt mot sitt mål. Lyckligtvis är min snabba gångtakt min starkaste sida (näst efter min gudabenådade blogg-talang).

Dagens låt:
Buzzcocks - Ever fallen in love (With someone you shouln't've)

2 kommentarer:

Malin sa...

heheheh spättekaksnävar hehehe

ems sa...

I second that! Grym låt, biatch.