fredag, oktober 30, 2009

tågresan från helvetet

Idag har jag nyttjat min kropp som flytthjälp. Jag konstaterar småbittert att alla flyttlass bär till Majorna utom mitt eget.

Tågresan från helvetet drabbade mig på väg till bästkusten. Jag tog det långsamma tåget eftersom "jag tycker ju att det är så trevligt, man kan läsa, sova, ta en fika i bistron". Då räknade jag inte med att en Göteborgsalkis skulle sitta och skrikprata utan uppehåll, i fem timmar, två säten bakom mig. Han kommenterade allt han såg. "En ko vid en sjö!" skrek han. "Vilken fet ko! Vit! Brun! Vit! Ko! Fet!". "AIK är så jävla kassa!" spontanhojtade han. "Kolla ett böjt träd!". Hela vägen.

Till slut högg jag med en långsmal kniv i båda mina öron. Högg och högg tills blodet sprutade och jag inte längre hörde ett ord av alkisens dravel. (Inte egentligen, men jag önskar att jag hade gjort det).

Inga kommentarer: