tisdag, september 22, 2009

seriehelvetet

Jag glider runt här i StockStock, leendes, med min signature walk och mina stygn i pannan. Väldigt Frankenstein-chique om jag får säga det själv. På ytan må jag vara cool men samtidigt känner jag att jag börjar tappa greppet, jag vet inte vad som händer med mig. Jag har helt missat att säsong tre av Gossip Girl har börjat. Det är illa. Väldigt illa.

Jag får även panik över att både Grey's och Dollhouse börjar nya säsonger i veckan. Hur ska det gå när jag inte ens har sett det sista avsnittet på förra säsongen av Dollhouse. Hur?!? Nästa vecka börjar dessutom Dexter, Californication och Family Guy. Jag är inte ens klar med första säsongen av Hung och av Mad Men har jag aldrig sett ett enda avsnitt. Det här håller inte. Seriepaniken är mig övermäktig.

Update: Nu känns det lite bättre, jag har kollat klart på Hung i alla fall.

Update 2: Jag har nu även kollat på de två första GG för säsongen. Kanske kommer jag att kunna hantera seriestressen trots allt.

1 kommentar:

echo sa...

ja här i götet använder vi det mycket aktuella begreppet "seriestressad" typ sju gånger innan lunch. minst.

p.s ordverifieringen är "sugot". asså ere bara jag eller blir man förolämpad?