söndag, september 06, 2009

paradiset existerar

Nu är jag tillbaka i StockStock efter en helg i universitetsstaden Lund. Där är det alltid trevligt, den här gången upptäckte jag dock att paradiset de facto existerar. På ett kafé i stan har de pannkaksbuffé! Jag skriver det igen och kursiverar: pannkaksbuffé! Med massa olika fyllningar, både söta och salta, färska bär, glass och grädde. Ni kanske anar att jag blev som något av ett bokstavsbarn när jag gick loss. Ord kan inte beskriva hur fantastiskt det var.

Hem åkte jag med Veolia, det nya tågbolaget. Fem och en halvtimmes kupétuffande. Väldigt angenämnt, till en bråkdel av SJ:s pris.

Jag förstår att ni undrar hurdan The Knife-operan var och naturligtvis kommer jag dela med mig av mina tankar. Ni får dock ge er till tåls tills imorgon, nu behöver jag sova ut inför arbetsveckan.

Inga kommentarer: