tisdag, april 07, 2009

systrar

Min sistah är på ännu ett finbesök och vi passade på att klämma Tjechovs Tre Systrar på Stockholms Stadsteater. Mycket, mycket bra. Antingen är jag väldigt okritisk (yeah right) eller så har jag haft väldigt stor tur med mina pjäsval den senaste veckan. Sjukt nöjd i vilket fall.


Dock inte helt nöjd med publiken ikväll. Sen när i helvete blev det okej att smaska på lösgodis och högt diskutera pjäsen - medan den fucking pågår? Jag förstår verkligen inte hur otroligt ohyfsade folk kan vara. Eftersom det inte är mitt livskall att uppfostra dessa personer (läs: idioterna) nöjer jag mig med att blänga surt.*

*Magdalena Ribbing inspirerad mening.

Dagens låt:
The Magnetic Fields - The luckiest guy on the lower east side
"Harry is the one I think you'll marry,
but it's Chris that you kissed after school"

Inga kommentarer: